Strona główna > Programy > AutoMapa > AutoMapa dla Windows > Komunikat „Wystąpiła wewnętrzna niezgodność danych” w AutoMapie 6.19
Kategorie
AutoMapa dla Windows

Komunikat „Wystąpiła wewnętrzna niezgodność danych” w AutoMapie 6.19

W ostatniej wersji AutoMapy dla systemu Windows, która została oznaczona numerem 6.19 i zawiera mapy 1512, na urządzeniach z małą ilością pamięci operacyjnej podczas wyznaczania tras potrafi pojawić się komunikat o treści „Wystąpiła wewnętrzna niezgodność danych”. Pojawienie się tego komunikatu uniemożliwia wyznaczenie trasy, co jest podstawową funkcją programu nawigacyjnego. Na szczęście można obejść ten problem, o czym napiszę w tym wpisie.

Pierwszy sposób

Błąd najczęściej pojawia się na trasach o długości powyżej 100 km. W związku z tym można dodać punkty pośrednie (VIA) tak, aby odległość pomiędzy nimi była mniejsza niż 100 km.

Drugi sposób

Zmienić domyślne ustawienia dla opcji Limity pamięci. Aby to zrobić, należy wejść w Menu, Ustawienia, następnie Ogólne i Limity pamięci. W tym oknie należy opcję Max pamięć na dane ustawić na 10-15 MB, a Max pamięć na punkty użytkownika zmniejszyć do minimum, czyli 100.0 KB.

Trzeci sposób

Zmienić typ trasy. Typ trasy można zmienić, np. wchodząc w Menu, następnie Trasa, Modyfikuj, Przelicz i w oknie Kalkulacja trasy wybrać inny typ trasy.

Czwarty sposób

Sprawdzić, czy w urządzeniu ustawiony jest aktualny czas, a jeżeli nie to go ustawić ręcznie lub złapać sygnał GPS, który automatycznie powinien ustawić poprawną datę i godzinę.

Piąty sposób

Wcześniejsze sposoby mogą nie zadziałać na wszystkich urządzeniach, dlatego jest jeszcze jeden sposób, który powinien zadziałać na wszystkich urządzeniach, ale jest trudniejszy w wykonaniu.

Sposób polega na tym, że należy:

Rozpakowanie instalatora AutoMapy dla systemu Windows przy pomocy programu 7-zip
Rozpakowanie instalatora AutoMapy dla systemu Windows przy pomocy programu 7-zip
  • Po rozpakowaniu instalatora wersji 6.18, należy wejść do jego rozpakowanego katalogu (AutoMapa_6.18_1510_PL lub AutoMapa_6.18_1510_EU w zależności od posiadanej mapy) i usunąć folder mapy, czyli Polska lub Europe.

Uwaga!

Polecam usunięcie przez zaznaczenie katalogu i kliknięcie klawiszy Shift oraz Delete. Taka kombinacja umożliwi usunięcie folderu bez przenoszenia go do kosza.

  • Po rozpakowaniu instalatora wersji 6.19, należy wejść do jego rozpakowanego katalogu (AutoMapa_6.19_1512_PL lub AutoMapa_6.19_1512_EU), skopiować folder mapy, czyli Polska lub Europe i wkleić go w katalogu rozpakowanego instalatora wersji 6.18.
  • Uruchomić plik setup.exe z rozpakowanego instalatora wersji 6.18 i przeprowadzić instalację.

Instalację można przeprowadzić według instrukcji:

Ostatni sposób, poza znacznym zmniejszeniem szansy na pojawianie się błędu Wystąpiła wewnętrzna niezgodność danych, rozwiązuje inny problem. Przywraca stare ikony POI i umożliwia synchronizację tych, które zostały ustawione na swoim koncie Miplo.

Oceń wpis
[Maks.: 18 Średnia: 4.4]

23 odpowiedzi na “Komunikat „Wystąpiła wewnętrzna niezgodność danych” w AutoMapie 6.19”

Automapa – „Nie można pobrać danych z hubnet”.

Po wyliczeniu trasy pojawia się komunikat „Nie można pobrać danych z hubnet”?
Należy pobrać nowe dane „AutoMapa Traffic” i podmienić pliki.
Dla programu „AutoMapa Polska” jest inny zestaw danych niż dla „AutoMapa Europe”.
Należy pobrać odpowiednie dla posiadanej wersji programu.
Pliki znajdują się w (w przypadku AutoMapa Europe):

c:\Program Files (x86)\AutoMapa EU\Maps\Europe\

Przetestowane na programie „AutoMapa v6.24.0 (2951)” + mapa „Europe 2205).

„z tą niezgodnością wewnętrzną danych” to są różne teorie to z doświadczenia , albo programiści nawalili albo mamy za słabe urządzenia.
Wszystkie mapy do 6.18 działają i przeliczają idealnie a nowsze i najnowsze mapy niestety .
Może zmiana urządzenia na szybsze z WIN CE lub całkowicie na inne pomoże.
Doraźnie pobrałem AM 6.18 1604 i to ma w miarę nowe mapy i to działa tylko to są kombinacje.
Tylko że chcemy mieć najnowsze mapy 🙁

W Wersji 6.19 notorycznie pojawiał się ten błąd, stąd wpis z sugestiami rozwiązań, które pomagały. Ten błąd został poprawiony, choć być może na słabych urządzeniach nadal występuje. Być może u Ciebie pomogłaba zmiana pliku do uruchamiania programu na MobileNavigator/MobileNavigator.exe. Na pewno jest też coś na rzeczy z trasą alternatywną, o czym napisałeś wcześniej.

Z urządzeń, z którymi miałem do czynienia, poleciłbym HTC HD2. Na tym sprzęcie AutoMapa działa bardzo dobrze. Działa szybciej niż na niektórych urządzeniach z Androidem. Do tego bez kombinacji można korzystać z LiveDrive!, synchronizacji POI z Miplo, czy MiploLoc. Poza tym bateria działa dłużej, porównując do wielu nowych urządzeń z WinCE.

Wystąpiła wewnętrzna niezgodność danych.

W moim przypadku przy modyfikacji trasy wybierajac Alternatywe 2 nawet trasy 40 kilometrowej wywala ten błąd i biały ekran.
Dzieje się to od wersji AM 6.19 we wczesniejszych wszystko działa.
Zmiany pamięci nic nie dały.

Nie pamiętam kiedy z tej opcji korzystałem, ale potwierdzam, że podczas kalkulacji trasy alternatywnej jest problem, choć u mnie tylko zawiesza się kalkulacja. Takie błędy warto od razu zgłaszać do pomocy technicznej AutoMapy.

mi się pojawia ten błąd na windows 10 mobile przy wyznaczaniu trasy ale również przy przeglądaniu mapy. ma ktoś jakiś pomysł? Bo producent nie ma pomysłu.

Witam Panstwa,
Ktokolwiek by mial jeszcze problem z komunikatem „WYSTĄPIŁA WEWNĘTRZNA NIEZGODNOŚĆ DANYCH” prosze o sciagniecie poprawki ze strony >>>>>> http://www.automapa.pl <<<<<< i o ponowne zainstalowanie automapy w wersji opragromowania 6.18 z wydaniem mapy 1602.
Pozdrawiam.

Niestety z najnowszymi mapami 16.02 nie działa 5 sposób. Wyskakuje komunikat „nie można pobrać danych hubnet”, więc chyba nowe mapy nie są kompatybilne z wersją 6.18

Wersja 6.18 jest kompatybilna z mapami 1602, a nawet 1604 w wersji Beta. Komunikat „Nie można pobrać danych hubnet” zazwyczaj spowodowany jest błędami na karcie pamięci. Można w tej sytuacji skopiować zawartość karty pamięci na dysk komputera, wykonać pełne formatowanie karty, przywrócić zawartość i sprawdzić, czy problem nadal występuje. Ewentualnie wykonać pełne formatowanie karty i przeprowadzić ponownie pełną instalację.

Nowe mapy są komplatybilne ze starszą aplikacją. Można zrobić następująco: Zainstalować najpierw AM w wersji 6.19 a następnie uruchomić instalator z wersji 6.18 i wybrać tylko aktualizację aplikacji. Jeżeli nie będzie chciał puścić, to po zainstalowaniu wersji 6.19, przekopiować plik am.exe w wersji 6.18 i uruchomić instalator wersji 6.18. Tak zrobiłem i wszystko działa jak należy. Żadnych błędów.

Dzięki, piąty sposób okazał się skuteczny, choć na dłuższych trasach błąd czasem się pojawia. Ale jest znacznie lepiej!

Dzięki! Już myślałem, że będę musiał wymienić mojego wysłużonego już GOCLEVERa 5065. A tu zadziałała instalacja wersji 6.18 z mapami od 6.19. Ciekawe jak długo będzie można tak robić. Oby przy kolejnej aktualizacji ten patent zadziałał!

Witam. Została wydana nowa wersja AutoMapy i 6.18 została usunięta ze strony. Skontaktuj się z pomocą techniczną AutoMapy w celu uzyskania dostępu do tej wersji. Może udostępnią Ci od razu wersję 6.18 z aktualną wersją mapy.

Próbowałem wszystkie sposoby, ale dopiero 5 okazał się właściwy. Mapa hula aż miło. Wielkie dzięki za pomoc.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Witryna wykorzystuje Akismet, aby ograniczyć spam. Dowiedz się więcej jak przetwarzane są dane komentarzy.