Strona główna > Z dala od klawiatury > Podróże > Wakacyjny wyjazd do Szczawnicy i Zakopanego

Wakacyjny wyjazd do Szczawnicy i Zakopanego

Trochę dziwnie jest tworzyć wpis dotyczący wakacji w 2017 roku, gdy za nami już 2018 rok, ale dopiero teraz znalazłem na to czas. Mimo że od tego czasu zmieniło się wiele miejsc, które odwiedziliśmy wraz z żoną, to myślę, iż warto je opisać i spróbować przedstawić emocję, jakie wtedy nam towarzyszyły, a trochę ich było. Gdzie tym razem się wybraliśmy? Przede wszystkim do Szczawnicy i Zakopanego.

Zanim wyruszyliśmy

Każdy wyjazd planujemy z wyprzedzeniem. Czasem kilkumiesięcznym. Dzięki temu nie mamy problemu z rezerwacją noclegów, a do tego mamy czas na stworzenie listy miejsc, które chcielibyśmy zobaczyć.

Nasza lista miejsc do zobaczenia zazwyczaj jest dłuższa, niż być powinna. Jest tak, ponieważ wiele czynników może pokrzyżować nasze plany, jak brzydka pogoda, która uniemożliwi wyjście w góry, ale będzie dobra do zwiedzania na przykład muzeów. Innym czynnikiem są atrakcje, o których dowiadujemy się po przybyciu na miejsce, a są ciekawsze od tych z naszej listy. Czasem również braknie sił po kilkunastogodzinnych wędrówkach, więc trzeba odpocząć.

Dwutygodniowy urlop postanowiliśmy spędzić w dwóch pobliskich miejscach, położonych w polskich górach. Pierwszym miejscem była Szczawnica, a drugim Zakopane. Miejsca położone niedaleko siebie, ale oferujące wiele atrakcji.

Wyjazd do Zakopanego był oczywisty, ponieważ mimo wakacyjnego tłoku uwielbiamy tam jeździć i cieszyć się urokiem gór. Natomiast w Szczawnicy jeszcze nigdy nie byliśmy na dłużej niż godzina, gdy podczas grupowej wycieczki mieliśmy przerwę pomiędzy spływem z flisakami a wycieczką do zabytkowego kościoła w Dębnie.

Dzień przed wyjazdem spakowaliśmy się, aby na spokojnie załadować bagaże do samochodu i ruszyć w podróż. Sprawdziłem również, czy jakaś żarówka w samochodzie nie jest przepalona oraz wszystkie płyny ustrojowe samochodu, aby po drodze nie okazało się, że trzeba coś wymienić lub czegoś dolać.