Strona główna > Z dala od klawiatury > Podróże > Zimowy spacer po Puszczy Kampinoskiej

Zimowy spacer po Puszczy Kampinoskiej

Dawno nie było takiej zimy, która pokazałaby się z dobrej strony. Biały puch utrzymywał się dosyć długo, co uradowało wiele dzieci, które mogły się wyszaleć. Do tego temperatura nie była zbyt niska, dzięki czemu dłużej można było spędzać czas na świeżym powietrzu, na przykład spacerując. Na jeden z takich spacerów, wybrałem się wraz z żoną do pobliskiej Puszczy Kampinoskiej.

Ostatni raz w Puszczy Kampinoskiej byliśmy wiele lat temu. Mimo tego, że kilka razy planowaliśmy rowerową wycieczkę do puszczy, to jeszcze nie znaleźliśmy czasu na taki wypad. Nie mówiąc już o tym, ile razy przez puszczę przejeżdżaliśmy, chociażby jeżdżąc na spływ kajakowy Wkrą i w niej się nie zatrzymaliśmy.

Puszcza Kampinoska - Kanał Zaborowski
Kanał Zaborowski

W tym roku sytuacja związana z pozamykanymi hotelami spowodowała, że utrudniony był wyjazd gdzieś dalej. W związku z tym wpadliśmy na pomysł, że przejedziemy się do pobliskiej Puszczy Kampinoskiej. Jest to miejsce, w którym można odetchnąć i nacieszyć się zimą.

Puszcza Kampinoska - Kanał ZaborowskiPuszcza Kampinoska - Kanał Zaborowski

W jedną z dosyć ciepłych, jak na zimę niedziel wybraliśmy się do puszczy. Miejscem, które najlepiej znamy, jest parking przy drodze numer 579 pomiędzy miejscowościami Łubiec i Roztoka. Kiedyś znajdował się tam bar, ale od kilku lat tego miejsca już nie ma. Nadal natomiast jest duży parking i wiaty turystyczne.

Puszcza Kampinoska

Mijając Julinek, zdziwiliśmy się, że na terenie parku rozrywki sporo samochodów jest zaparkowanych. Później się okazało, dlaczego tak było. W miejscu, które kiedyś było szkołą cyrkową można wypożyczyć sprzęt zimowy, na przykład narty biegowe i korzystać z niego w puszczy.

Puszcza Kampinoska - Kanał Zaborowski
Kanał Zaborowski

Po dojechaniu na miejsce okazało się, że może być problem z zaparkowaniem. Już przed wjazdem na parking samochody były zaparkowane wzdłuż drogi. Na parkingu niesamowity tłok, ale na szczęście ktoś zaczął wyjeżdżać, więc zaparkowałem na jego miejscu.

Puszcza Kampinoska

Na pierwszy rzut oka wyglądało, że nie będziemy mogli pospacerować w spokoju. Kilka zakrapianych imprez przy wiatach. Dzieci zjeżdżające na sankach i jabłkach z pobliskiego wzniesienia. Jednak wystarczyło wejść w las, aby odetchnąć, nacieszyć się spokojem i urokami natury w zimowej scenerii.

Puszcza Kampinoska - kanał Zaborowski
Kanał Zaborowski

Co ciekawego oferuje Kampinoski Park Narodowy? Dla najmłodszych ścieżki przyrodnicze, jazdę na nartach, czy przejażdżki sankami lub rowerami po licznych wzniesieniach. Dla osób starszych ścieżki turystyczne, zarówno piesze, jak i rowerowe oraz możliwość szusowania na nartach biegowych. A co najważniejsze, oferuje możliwość obcowania z naturą.

Mimo dosyć krótkiej trasy, którą przeszliśmy w Puszczy Kampinoskiej, warto było tu przyjechać. Pochodzić wśród drzew. Posłuchać szumu wiatru. Dotlenić się i nabrać energii do pracy na kolejne dni. Takie oderwanie od codziennych obowiązków ma dużo zalet i gorąco polecam takie wycieczki. Na wiosnę trzeba będzie tu jeszcze wrócić.

Puszcza Kampinoska - słonina na drzewie
Słonina na drzewie

Być może dla niektórych osób takie krótkie wyjazdy są normalnością, ale dla nas tak nie do końca. Czasem trudno znaleźć czas nawet na kilkugodzinny wypad. Za to staramy się codziennie przejść się po okolicy, gdzie zazwyczaj trasa ma długość około czterech kilometrów. To wystarczy, aby trochę się zrelaksować i odpocząć.