Strona główna > Z dala od klawiatury > Księga skarg i zażaleń > Co zrobić, gdy bankomat Euronetu zatrzyma naszą kartę płatniczą?
Kategorie
Księga skarg i zażaleń

Co zrobić, gdy bankomat Euronetu zatrzyma naszą kartę płatniczą?

W piątek doświadczyłem, co należy zrobić, gdy bankomat Euronetu zatrzyma naszą kartę płatniczą. A jak wiadomo, przydałyby się pieniądze w gotówce na weekend, np. w celu zrobienia zakupu w miejscu, gdzie nie są obsługiwane płatności kartą. Tak, są jeszcze takie miejsca, np. targ. Czy odzyskanie zatrzymanej karty jest możliwe? Niestety nie, co opiszę w tym wpisie.

Tak więc, w piątek po pracy chciałem wypłacić pieniądze w jednym z bankomatów Euronetu, który mijam, idąc na dworzec kolejowy. Po włożeniu karty do bankomatu pojawiła się informacja, że mogę wypłacić pieniądze bez używania karty. Nic nie klikałem. Po kilkunastu sekundach pojawił się komunikat w stylu (nie pamiętam dokładnej treści):

Ze względów bezpieczeństwa Twoja karta została zatrzymana.

No i zonk! Kartę wcięło!

Na bankomacie podane były dwa numery do serwisu bankomatu, ale niestety nie mogłem się dodzwonić, ze względu na to, że wszyscy konsultanci byli zajęci. Wykonałem kilka prób połączenia się, ale niestety nie usłyszałem głosu konsultanta.

Skorzystałem z sugestii wysłania zgłoszenia przez serwis internetowy www.euronetpolska.pl. Na tej stronie dostępny jest formularz, gdzie można wybrać różne kategorie, a w tym zgłoszenie zatrzymania karty płatniczej. Skorzystałem z tego formularza i 3 minuty po wysłaniu zgłoszenia otrzymałem odpowiedź z informacją, że w podanym przeze mnie czasie i miejscu nie doszło do zatrzymania karty i powinienem skontaktować się z bankiem w celu zastrzeżenia karty. Eh… Wygląda na to, że moja karta wyparowała.

W związku z zaistniałą sytuacją zadzwoniłem do banku w celu zastrzeżenia karty. Karta została zastrzeżona, więc Euronet może sobie moją kartę dodać do pudełka znalezionych kart. Być może dzięki temu dołożę się do zdobycia przez Euronet nagrody Guinnessa za największy dom z kart płatniczych, o ile firmie będzie się chciało przystąpić do tego konkursu 😉 .

W związku z powyższym osobom, którym przydarzy się sytuacja zatrzymania karty płatniczej przez bankomat Euronetu, zalecam od razu kontaktować się z bankiem w celu zastrzeżenia tej karty. Nawet jeżeli miałby przyjechać serwisant w celu wyjęcia tej karty, to raczej nikt nie będzie czekał na niego przy bankomacie, ponieważ może przyjechać po kilku godzinach albo i dniach. Dodatkowo, jeżeli posiadamy kartę zbliżeniową, to nie wiadomo, czy jakieś pieniądze z tej karty by zniknęły. Nie chcę oskarżać serwisantów bankomatów, ale różnie w życiu bywa, więc operatorzy bankomatów pewnie w ten sam sposób myślą i zabezpieczają się, informując o tym, aby zastrzec zatrzymaną kartę. Szkoda tylko, że na stronie Euronetu od razu nie ma informacji, aby kontaktować się z bankiem. Jest tylko formularz zgłoszeniowy, na który trochę czasu trzeba poświęcić i który nic nie da, ponieważ karty i tak nie odzyskamy.

Teraz muszę czekać około dwóch tygodni na nową kartę. Może to i lepiej, bo w tym miesiącu wydam mniej pieniędzy 🙂 .

Oceń wpis
[Maks.: 0 Średnia: 0]

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Witryna wykorzystuje Akismet, aby ograniczyć spam. Dowiedz się więcej jak przetwarzane są dane komentarzy.