Korzystając z AutoMapy dla systemów Android i iOS możemy utworzyć konto MapCloud, w którym przechowywane są różne dane, tworząc ich kopię zapasową. Konto MapCloud wymagane jest natomiast, gdy chcemy korzystać z subskrypcji w MapCloud, czyli usługi, którą oferuje AutoMapa w celu korzystania z funkcji nawigacyjnych. Aby zarządzać tą subskrypcją i kilkoma innymi opcjami, dostępny jest panel użytkownika.
Adres panelu użytkownika MapCloud
Panel użytkownika AutoMapy dostępny jest pod adresem mapcloud.automapa.pl. Po wejściu na tę stronę pojawia się okno logowania, w którym podajemy adres e-mail i hasło, aby zalogować się na swoje konto. Jeżeli nie posiadamy takiego konta, klikając przycisk „ZAŁÓŻ BEZPŁATNE KONTO” możemy takie konto utworzyć.
Do panelu MapCloud można zalogować się również przy pomocy innych serwisów. Dostępne jest logowanie przez:
- Apple
Ogólny opis panelu użytkownika
Panel użytkownika AutoMapy podzielony jest na kilka sekcji. Na górze strony znajduje się nagłówek. Z lewej strony jest panel menu. Natomiast pośrodku główna zawartość strony, która może wyświetlać różne informacje, w zależności od tego, którą opcję wybierzemy. Na samym dole znajduje się stopka, wyświetlająca tylko prawa do strony.
Nagłówek zawiera takie pozycje, jak:
- logo AutoMapy,
- przycisk menu ,
- nazwę konta.
Po kliknięciu loga AutoMapy przechodzimy do głównej strony panelu użytkownika, a ta domyślnie wyświetla stronę „Moje subskrypcje„, która poniżej jest szczegółowo opisana.
Klikając przycisk menu , który znajduje się z prawej strony logotypu AutoMapy, możemy zminimalizować lewy panel. Pojawią się wtedy tylko ikony reprezentujące daną pozycję. Natomiast po najechaniu na jeden z tych piktogramów wyświetli się podpis danej opcji.
Gdy klikniemy nazwę użytkownika, to rozwinie się menu, z takimi opcjami, jak:
- Ustawienia konta,
- Zmień hasło,
- Wyloguj.
Opcje „Ustawienia konta” i „Zmień hasło” szczegółowo opisane są w dalszej części artykułu. Natomiast opcja „Wyloguj” tak, jak nazwa sugeruje, służy do wylogowania się z panelu użytkownika, co warto zrobić po każdym skorzystaniu z panelu.
Z lewej strony znajduje się panel z takimi opcjami, jak:
- Licencje,
- AutoMapa,
- Kontakt.
Po kliknięciu opcji „Licencje” wyświetli się jej podkategoria, „Moje subskrypcje„, która niżej szczegółowo jest opisana. Opcja „AutoMapa” przekierowuje na główną stronę internetową AutoMapy, czyli www.AutoMapa.pl. Natomiast po kliknięciu opcji „Kontakt” zostaniemy przekierowani na stronę kontaktową AutoMapy, www.automapa.pl/kontakt.
Strona „Moje subskrypcje”
Gdy zalogujemy się na swoje konto MapCloud, od razu wyświetli się strona „Moje subskrypcje„. Jeżeli nie korzystaliśmy jeszcze z subskrypcji w MapCloud, to lista subskrypcji będzie pusta.
Natomiast, gdy korzystamy lub korzystaliśmy kiedyś z subskrypcji w MapCloud, na stronie „Moje subskrypcje” wyświetli się lista aktywnych i nieaktywnych subskrypcji.
Na stronie „Moje subskrypcje” w tabelce można zobaczyć takie informacje, jak:
- Typ licencji, gdzie dla miesięcznej subskrypcji w MapCloud będzie widoczne „AutoMapa EU30„, a dla rocznej „AutoMapa EU366„,
- Numer, gdzie wyświetlony będzie numer subskrypcji*,
- Data rozpoczęcia subskrypcji, gdzie będzie widoczna data włączenia tej usługi,
- Status, gdzie znajduje się informacja o tym, czy subskrypcja jest aktywna (Aktywna), czy nie (Nieaktywna).
*właściwie jest to numer licencji czasowej, który umożliwia na korzystanie z funkcji nawigacyjnych w AutoMapie tylko na jednym urządzeniu.
Wszystkie te kolumny można sortować, co jest przydatne w przypadku posiadania wielu subskrypcji dla jednego konta.
Gdy na stronie „Moje subskrypcje” klikniemy dowolną komórkę w wierszu z subskrypcją, to wyświetli się strona ze szczegółami tej usługi. Te szczegóły podzielone są na dwie lub trzy sekcje, co zależy od tego, czy subskrypcja jest nieaktywna, czy aktywna.
W pierwszej sekcji można zobaczyć takie informacje, jak:
- Subskrypcja, gdzie podany jest typ licencji, czyli „AutoMapa EU30„, dla miesięcznej subskrypcji lub „AutoMapa EU366„, dla rocznej subskrypcji,
- Numer licencji, gdzie podany jest numer subskrypcji,
- Data ważności, gdzie podany jest termin, do którego będzie możliwe korzystanie z funkcji nawigacyjnych w AutoMapie na podstawie tej subskrypcji,
- Dane karty, gdzie wyświetlają się podstawowe informacje dotyczące karty płatniczej, jak:
- Typ,
- Ważność,
- Numer.
W drugiej sekcji, która dostępna jest tylko dla aktywnych subskrypcji, dostępne są trzy przyciski:
- Anuluj subskrypcję,
- Zaktualizuj dane do płatności,
- Zaktualizuj dane do faktury.
Przycisk „Anuluj subskrypcję” umożliwia wyłączenie subskrypcji, ale nadal będzie można korzystać z funkcji nawigacyjnych w AutoMapie, do czasu ważności tej usługi. Opcja ta wyłącza tylko automatyczne przedłużenie.
Po kliknięciu przycisku „Zaktualizuj dane do płatności” wyświetli się strona z formularzem, w którym możemy podać dane nowe karty płatniczej, z której automatycznie będą pobierane płatności za subskrypcję.
Kliknięcie przycisku „Zaktualizuj dane do faktury” na ten moment powoduje tylko wyświetlenie komunikatu, że opcja chwilowo jest niedostępna. Ta chwila trwa już trochę.
Opcja chwilowo niedostępna
Spróbuj ponownie za jakiś czas.
W trzeciej sekcji tej strony dostępna jest tabelka, na której można zobaczyć informacje dotyczące procesu zakupu. Prezentowane są tu takie informacje, jak:
- Data
- Akcja
W kolumnie „Data” widoczny jest czas, kiedy nastąpiła dana akcja, czyli to, co widać w kolumnie „Akcja„. W kolumnie „Akcja” widać, jaka operacja została wykonana podczas włączania subskrypcji. Włączenie subskrypcji wyświetla akcję, która nazywa się „Rozpoczęcie subskrypcji„. Natomiast naliczenie opłaty za subskrypcję wyświetli akcję o nazwie „Obciążenie 29.00 PLN” dla subskrypcji miesięcznej i „Obciążenie 99.00 PLN” dla subskrypcji rocznej.
Strona „Ustawienia konta”
Gdy w panelu użytkownika w nagłówku klikniemy nazwę konta i z kontekstowego menu wybierzemy opcję „Ustawienia konta„, to wyświetli się strona, na której możemy zarządzać preferencjami powiadomień. Dostępnych jest tu kilka pozycji, dla których możemy włączyć otrzymywanie powiadomień na adres e-mail lub je wyłączyć, a dostępne są:
- Ankiety, badania satysfakcji klienta,
- Informacje o nowych mapach,
- Informacje o nowych wydaniach aplikacji,
- Prezenty, gratisy.
Dodatkowo dostępny jest tu przycisk „Usuń konto„, który jak nazwa wskazuje, służy do usunięcia konta MapCloud.
Strona „Zmiana hasła”
Jeżeli chcemy zmienić hasło do konta MapCloud, możemy zrobić to w panelu użytkownika. Po kliknięciu nazwy konta w nagłówku i wybraniu opcji „Zmień hasło” z kontekstowego menu, wyświetli się strona z formularzem do zmiany hasła. W tym formularzy należy podać dotychczasowe hasło i dwukrotnie nowe, a następnie kliknąć przycisk „Zmień„.
Uwagi
- Informacje o tym panelu dostępne są tylko w mailu o temacie „Twoja nowa AutoMapa jest gotowa do drogi!„, który można otrzymać podczas aktywacji subskrypcji w MapCloud. Nie można się do niego dostać ze strony głównej AutoMapy.
- Panel wyświetla tylko informacje dotyczące subskrypcji w MapCloud. Nie wyświetla informacji o dostępnych licencjach czasowych i subskrypcjach w Google Play i App Gallery.
- W panelu użytkownika nie wyświetlają się informacje, jakie dane synchronizowane są z kontem MapCloud. Przydałoby się to wraz z opcją przywrócenia kopii, gdyby zaszła taka potrzeba.
- Panel użytkownika AutoMapy nie jest powiązany z panelem użytkownika Targeo, choć w obu aplikacjach można korzystać z tych samych kont MapCloud. Przydałoby się ujednolicić te panele, aby w jednym miejscu można było podglądać zgłaszane punkty użytkownika, czy obiekty zebrane w opcji „Moje mapy„.
- W panelu użytkownika brakuje powiązania z kontem AutoCB. Nie ma awatara i nie można go zmienić. Nie ma również nazwy użytkownika i nie można jej zmienić. Tak samo, jak w przypadku Targeo, przydałoby się to powiązać.
- Panel użytkownika umożliwia wyłączenie powiadomień dotyczących ankiet i badań dotyczących satysfakcji klienta, ale ta opcja niestety nie ma wpływu na wyświetlanie okna oceny w AutoMapie, co dla niektórych użytkowników może być irytujące.