W przypadku, kiedy chcemy sprawdzić, ile danych zostało pobranych i wysłanych przez system LiveDrive!, albo kiedy jest jakiś błąd, co pokazuje czerwony kolor kontrolki Traffic, to można przejrzeć statystyki systemu AM’Traffic.
Statystyki systemu AM’Traffic można zobaczyć wchodząc w Menu, dalej w AM’Traffic, a następnie Statystyki użycia AM’Traffic.
Innym, szybszym sposobem dostania się do podglądu statystyk systemu AM’Traffic jest kliknięcie ikony Traffic, znajdującej się nad dolną belką.
Po wejściu w statystyki dostępne są takie informacje, jak:
- Ostatni status
- Odbiór
- Wysyłka
- Do wysłania
- Odbiór/wysyłka co
- Data mapy
- Prognozy z
- Wysłano
- Od startu
- W miesiącu
- Odebrano
- Od startu
- W miesiącu
- Czas połączenia
- Od startu
- W miesiącu
- Ostatnia wysyłka danych
- Ostatni odbiór danych
- Ostatnia próba wysyłki
- Ostatnia transmisja danych
Na samym dole informacji znajduje się przycisk Wyczyść, który powoduje wyczyszczenie zebranych informacji.
Po jego kliknięciu pojawi się okno z prośbą o potwierdzenie zresetowania statystyk.
Na dolnej belce, pod przyciskiem Wyczyść, dostępny jest przycisk menu, …
… gdzie po jego kliknięciu można wybrać takie opcje, jak:
- Czcionka domyślna
- Zwiększ czcionkę
- Zmniejsz czcionkę
Obok przycisku menu umiejscowiony jest przycisk Pobierz dane, który służy do ręcznego pobierania danych LiveDrive!.
Komunikaty błędów pojawiają się w wartościach wierszy Odbiór i/lub Wysyłka, czyli pod tekstem Ostatni status. W przypadku próby pobrania danych LiveDrive! za pomocą AutoMapy w wersji demonstracyjnej pojawi się komunikat Nieznana licencja. Natomiast, jeżeli zainstalowana jest starsza wersja mapy, która nie jest już wspierana to pojawi się komunikat Nieobsługiwana wersja mapy. W przypadku problemu z dostępnem do Internetu zostanie wyświetlony komunikat o problemie z komunikacją. Tych komunikatów oczywiście jest więcej, dlatego tylko kilka zostało przedstawionych.
Jeżeli zostaną wygenerowane jakieś komunikaty z błędami to pod listą statystyk pojawi się historia komunikatów.
Lista wyświetlonych komunikatów zapisywana jest do pliku TrafficErrors.data, który znajduje się w katalogu AutoMapa EU\Data Files\Traffic\. W razie wątpliwości ten plik można przesłać do wsparcia technicznego AutoMapy, w celu analizy problemu.