Strona główna > Systemy operacyjne > Sailfish OS > Wyczyszczenie kalendarza w Sailfish OS
Kategorie
Sailfish OS

Wyczyszczenie kalendarza w Sailfish OS

Niedawno została opublikowana nowa wersja systemu operacyjnego Sailfish OS, którą oznaczono numerem 3.2.1.20 i nazwano Nuuksio. Wersja ta przyniosła wiele ciekawych zmian, ale również na moim Sony Xperia XA2 spowodowała pewną niedogodność. Po każdej aktualizacji kalendarza zaczęły dublować się wpisy.

Sailfish OS - Zdublowane wpisy kalendarza
Zdublowane wpisy w kalendarzu

Znalezienie rozwiązania

Mój kalendarz synchronizuje się między innymi z kalendarzem z imieninami, o którym pisałem na przykład we wpisie „Jak wczytać kalendarz z imieninami w Google Calendar?”. Nie chciałem usuwać konta i tworzyć od nowa. Może i byłoby to rozwiązanie, ale nie byłem pewny, czy system po usunięcia konta usunie również lokalną bazę.

Problem rozwiązałem inaczej. W internecie zacząłem szukać informacji, gdzie w systemie Sailfish OS znajdują się pliki kalendarza i wpadłem na artykuł „HowTo: Reset user databases”. Niestety wskazana lokalizacja

/home/nemo/.local/share/system/privileged/Calendar/mkcal”

u mnie nie istnieje, więc sam zacząłem szukać podobnej lokalizacji i znalazłem.

Na moim Sony Xperia XA2 baza ze wpisami kalendarza znajduje się w poniższej lokalizacji”

/home/.nemo_bind/.local/share/system/privileged/Calendar/mkcal

Instrukcja

W związku z powyższym w celu zresetowania bazy kalendarza należy:

  1. Wyłączyć aplikację Kalendarz.
  2. W systemowych ustawieniach włączyć „Tryb dewelopera”, jeżeli nie jest włączony.
  3. Uruchomić aplikację Terminal.
  4. Zalogować się na konto dewelopera lub root.
devel-su
  1. Wejść do katalogu z bazą kalendarza.
cd /home/.nemo_bind/.local/share/system/privileged/Calendar/mkcal
  1. Usunąć plik db.
rm db
  1. Potwierdzić usunięcie, wpisując „y” i zatwierdzając klawiszem Enter.
  2. Dodatkowo w ten sam sposób można usunąć drugi, pomocniczy plik db.changed.
rm db.changed
Sailfish OS - Usunięcie bazy danych kalendarza
Usunięcie bazy danych kalendarza

Po uruchomieniu aplikacji Kalendarz, nasze wpisy zostaną pobrane ze skonfigurowanych kont, a co najważniejsze, nie będą już się powielały.

Sailfish OS - Kalendarz
Kalendarz

Problemy

Minusem tego rozwiązania jest to, że pozbędziemy się wpisów zapisanych tylko lokalnie. W związku z tym trzeba pamiętać o tym, aby zapisać je w chmurze.

Drugim problemem jest to, że należy ponownie uruchomić telefon lub w systemowych ustawieniach wymusić ponowne uruchomienie ekranu głównego (Ustawienia > Narzędzia > Ekran główny > Uruchom ponownie), aby wpisy z kalendarza wyświetliły się na ekranie „Widok Wydarzenia”.

Wideo

Oceń wpis
[Maks.: 7 Średnia: 5]

W odpowiedzi na “Wyczyszczenie kalendarza w Sailfish OS”

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Witryna wykorzystuje Akismet, aby ograniczyć spam. Dowiedz się więcej jak przetwarzane są dane komentarzy.