Strona główna > Z dala od klawiatury > Podróże > Przyjazd do Zakopanego

Przyjazd do Zakopanego

Droga do Zakopanego przebiegała bez większych problemów. Do Krakowa dojechaliśmy błyskawicznie. W Krakowie niewielkie korki. Później dopiero w Chochołowie postaliśmy na kilku wahadłach, spowodowanych remontami mostów.

Ze względu na to, że do Zakopanego dojechaliśmy w południe, to mieliśmy jeszcze kilka godzin przed sobą. W związku z tym po odebraniu pokoju, pozostawieniu w nim bagażu oraz odświeżeniu się, wybraliśmy się na pierwszy spacer.

Standardowo pierwszy spacer rozpoczęliśmy od przejścia Drogą pod Reglami z Mraźnicy pod skocznie. Tutaj pierwsze, co rzuciło się nam w oczy, to odnowiona ścieżka i mostki nad potokami. Teraz trochę łatwiej iść z wózkiem, czy jechać rowerem.

Spod skoczni, idąc wzdłuż ulicy Józefa Piłsudskiego, dotarliśmy do Parku Miejskiego. Przeszliśmy przez park, a następnie Plac Niepodległości, gdzie to, co nam się rzuciło w oczy, to wieloosobowe grupy muzułmanów. Z Placu Niepodległości dotarliśmy do zatłoczonych Krupówek, które minęliśmy i idąc wzdłuż Alei 3 Maja, doszliśmy do dyskontu, gdzie zrobiliśmy małe zakupy. Następnie przeszliśmy do Dolnej Równi Krupowej, gdzie usiedliśmy na trawie w ciszy i z widokiem na Giewont.

Wieczorem, idąc ulicą Kościeliską, wróciliśmy go pokoju, gdzie zaczęliśmy się przygotowywać na kolejny dzień. Zapowiadał się słoneczny dzień, który miał zakończyć się burzą i kolejnymi deszczowymi dniami. Chcieliśmy skorzystać z ładnej pogody i ruszyć w góry od razu z samego rana, aby przed burzą wrócić w bezpieczne miejsce. To, gdzie planowaliśmy się wybrać, to Krywań, który znajduje się po słowackiej części Tatr.

Spis treści:

Nasze podróże

Zachęcam do przeczytania moich wpisów, które dotyczą podróży z moją żoną, w tym wędrówek po szczytach, wchodzących w skład Korony Gór Polski. Opisy naszych podróży dostępne są pod adresem www.likoton.pl/category/podroze.