Strona główna > Z dala od klawiatury > Podróże > Zakopiańskie dolinki

Zakopiańskie dolinki

Po długim dniu, który przede wszystkim spędziliśmy w Dolinie Pięciu Stawów Polskich, przyszedł deszczowy poranek, co zniechęcało do dłuższych podróży. Postanowiliśmy, że trochę poleniuchujemy i najwyżej przejdziemy pobliskie dolinki, czyli standardowo Dolinę za Bramką i Dolinę ku Dziurze.

Zrobiliśmy tak, jak postanowiliśmy. Przed obiadem przeszliśmy się przez pobliską Dolinę za Bramką. Lubię tu wracać w szczególności ze względu na spokój i możliwość nasłuchiwania szumu potoku. Na samym końcu dolinki można przysiąść i odpocząć.

Wideo

Po przejściu Doliny za Bramką wróciliśmy do pokoju, aby zrobić sobie obiad.

Gdy pogoda się poprawiła, a my byliśmy po obiedzie, ruszyliśmy w stronę Doliny ku Dziurze. Tutaj już było więcej osób niż zazwyczaj. Wziąłem nawet mocniejszą latarkę, aby lepiej obejrzeć jaskinię Dziura, ale ze względu na sporą ilość osób w środku, nie chciałem ich oślepiać.

Dziura to niewielka jaskinia, do której jest trochę problematyczne zejście. Trzeba uważać, aby się nie poślizgnąć na liściach, błocie, czy kamieniach. Nie jest to duża jaskinia, więc można ją obejść w ciągu kilku minut, ale warto to zrobić. W środku niej zaczepione są haki dla wspinaczy, ale znajdują się również kłody, których można się przestraszyć, w szczególności, gdy usłyszy się plotkę o niedźwiedziach w jakieś jaskini.

Wideo

Wracając z Doliny ku Dziurze w stronę Mraźnicy, okazało się, że została już zamknięta kasa biletowa do Doliny Strążyskiej. Nie mogliśmy ominąć takiej okazji, więc przeszliśmy się jeszcze przez tę dolinę. Żona jednak zatrzymała się na Polanie Strążyskiej, a ja poszedłem do Siklawicy. Niestety ten wodospad był okupowany przez jedną z pato-rodzinek, którą spotkaliśmy już poprzedniego dnia oraz muzułmanów, którzy robili całą masę zdjęć, bo przy każdym coś było nie tak. Szybko się stamtąd zmyłem.

Polana Strążyska

Ten dzień był naszym ostatnim dniem górskich wędrówek. Może to nie były wymagające wędrówki, a właściwie spacery po dolinkach, ale miło spędziliśmy czas. Pozostał nam jeszcze jeden dzień w Zakopanem, który spędziliśmy na spacerach i zakupach.

Droga pod Reglami

Mapa

Dolina za Bramką

Trasa przez: Dolina za Bramką | mapa-turystyczna.pl

Dolina ku Dziurze i Siklawica

Trasa przez: Dolina Strążyska, parking | mapa-turystyczna.pl

Spis treści:

Nasze podróże

Zachęcam do przeczytania moich wpisów, które dotyczą podróży z moją żoną, w tym wędrówek po szczytach, wchodzących w skład Korony Gór Polski. Opisy naszych podróży dostępne są pod adresem www.likoton.pl/category/podroze.