Strona główna > Z dala od klawiatury > Podróże > Wakacje 2018 – Spacer po Zakopanem

Wakacje 2018 – Spacer po Zakopanem

Pierwszy dzień naszego pobytu w Zakopanem był deszczowy. Nie wiem dlaczego, ale jest to już tradycja. Za każdym razem przywozimy deszcz do stolicy sportów zimowych. Co wtedy robimy? Wybieramy się na krótkie trasy. Tym razem wybraliśmy się na spacer po Zakopanem.

W sobotę od rana padał deszcz, więc nie chciało się nam wychodzić na zewnątrz. Poranek spędziliśmy przed telewizorem. Jednak gdy chmury trochę się rozeszły, wyszliśmy z domu gościnnego na spacer po Zakopanem.

Nasza ulubiona droga z Mraźnicy do centrum Zakopanego prowadzi Drogą pod Reglami i tak tym razem poszliśmy. Szlak z dala od samochodów z widokiem na Gubałówkę, a do tego można zobaczyć wypasające się owce i kupić świeże góralskie produkty w jednej z bacówek.

W jednej z tych bacówek zatrzymaliśmy się na drobne zakupy. Dokładnie to była bacówka za Drogą do Daniela, idąc od strony Mraźnicy. Poza małymi oscypkami kupiliśmy tam żętycę, czyli napój z mleka owczego. Co prawda sam wypiłem prawie całą, ponieważ moja żona nie przepada za takimi specyfikami, ale było warto. Oscypki również okazały się dobrym wyborem. Dawno nie jadłem tak smacznych serków, jakie były w tej bacówce.

Drogą pod Reglami dotarliśmy do żółtego szlaku, który prowadzi przez Dolinę Białego. Stąd idąc wzdłuż Białego Potoku, dotarliśmy do ulicy Droga do Białego. Następnie ulicą Grunwaldzką dotarliśmy do parku im. Józefa Piłsudskiego. Po przejściu przez parki i Plac Niepodległości dotarliśmy do Krupówek.

Jak zwykle bywa, po Krupówkach spacerowało mnóstwo turystów. Dołączyliśmy się do tego tłumu, choć nie na długo. Po zejściu do ulicy Kościeliskiej podziemnym przejściem dla pieszych przeszliśmy na targowisko. Tutaj też chwilę pospacerowaliśmy, a nawet zdecydowaliśmy się, że wejdziemy na Gubałówkę.

Na Gubałówkę nie dotarliśmy. Po pierwsze prawie w połowie drogi okazało się, że została postawiona kasa biletowa. Ot, taka niespodzianka. Okazało się, że właściciel gruntu zaczął pobierać opłatę za przejście przez jego działkę. Po drugie zaczęły nadchodzić ciemne chmury, więc woleliśmy nie ryzykować chodzeniem po błocie. Nie byliśmy na to przygotowani.

Zeszliśmy do ulicy Kościeliskiej i wróciliśmy do domu gościnnego u Biegańskich. Zdążyliśmy dojść przed ulewą, więc nie musieliśmy się suszyć. Resztę dnia spędziliśmy już w pokoju, oglądając telewizję i góry przez okno.

Zakopane Mraźnica
Mraźnica

Być może był to mało atrakcyjny dzień, ale takie lenistwo się nam przydało. W końcu byliśmy na urlopie, a czekały na nas jeszcze ciekawe przygody. To, co nas jeszcze spotkało, opiszę w swoim czasie.